dinsdag 11 augustus 2015

Offline marketing strategie

Offline marketing strategie
Offline marketing strategie
Offline marketing strategie wil zeggen “geen internet” activiteiten zoals: het aanspreken van vrienden, familie en vreemden in verband met de producten en diensten die je aanbied. Telefoongesprekken, meetings aan huis en hotel meetings.

Naast het feit dat deze tactieken werken is er toch een cruciaal probleem met deze methode van aanwerven. Als je ooit zou stoppen met deze activiteiten dan stopt ook de stroom van prospects/leads en potentiële klanten. Dit wil zeggen dat wanneer je je prospects niet meer actief opvolgt door hen bijvoorbeeld op te bellen en een afspraak met hen te maken je ook geen klanten meer hebt.

Offline activiteiten hebben minder hefboomwerking want je dient steeds aanwezig te zijn om verkopen te genereren.

Het zal je wel zijn opgevallen dat veel leiders in de traditionele netwerk marketing steeds aan het werken zijn in hun onderneming in plaats van aan hun onderneming. Dit komt omdat ze harder en harder moeten werken naarmate hun onderneming groeit.

Vind je het eten van vlieghaven voedsel en elke week 1000 km rijden aantrekkelijk? (dit was het geval bij de ondernemingen waar ik vroeger werkte, waarbij ik vele uren kwijt was met aanschuiven en wachten in de dagelijkse auto files).

Realiseer je je dat veel leiders in de traditionele marketing branche 3-6 uur per dag doorbrengen aan de telefoon? Klinkt dit als wat jij wil van je onderneming? Meer belangrijk, ben je in een thuiswerk onderneming om meer vrije tijd te creëren? Te kunnen werken waar je zelf wil? In staat te zijn om de wereld rond te reizen? Op vakantie te gaan, je ten dienste te stellen voor vrijwilligerswerk, goede doelen en tijd door te brengen met je familie? En geld te verdienen terwijl je de dingen doet die je graag doet? Als dat het geval is denk dan eerst goed na alvorens je toe te leggen op een methode met weinig of geen hefboomwerking.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten