Je wilt dat jouw bezoekers klanten worden! Daarvoor moet je een relatie opbouwen. Ze moeten je gaan leren kennen en vertrouwen. Dat doe je door jouw bezoekers online kennis met jou te laten maken. Daarvoor heb je e-mailadressen nodig.
Hoe krijg je online bezoekers op je mailinglist?
Door een presentje aan te bieden! Niet zomaar iets, maar iets nuttigs. Denk aan stappenplannen en handige tools. Passend bij jouw expertise. In ruil voor hun e-mailadres.
Een Lead Generation systeem automatiseert dit proces van e-mailadressen verwerken en presentjes versturen. Hierdoor kunnen bezoekers zich 24 uur per dag en 7 dagen per week registreren. Jij hoeft niets te doen. Jouw lijst vult zich vanzelf en de presentjes worden automatisch verstuurd. Bovendien ontvangt iedereen op de mailinglist náást het presentje nog drie e-mails met informatie over jouw product/dienst. Grote kans dat het kennismakingsgesprek snel gemaakt wordt!
Blauwdruk Lead Generation systeem
De blauwdruk beschrijft dit hele proces van bezoek aan je website tot en met het versturen van de e-mails. Nogmaals: dit is volledig automatisch!
Het systeem van Lead Generation werkt als volgt:
Bezoeker Kim komt via een link op Facebook op de website. Ze ontdekt dat jouw bedrijf een interessante oplossing voor haar probleem heeft. Maar ze is zich nog aan het oriënteren en besluit om de website te verlaten. Plots verschijnt er een pop-up bericht met de tekst: ‘ontvang gratis e-book met 10 tips.’ Dit presentje wil ze graag hebben! Ze vult haar e-mailadres in en klikt op de knop. Ze komt direct op een pagina die aangeeft dat haar gegevens zijn ontvangen en dat ze een e-mail krijgt toegezonden met het verzoek om haar aanvraag voor het e-book te bevestigen.
OPMERKING : Het verzenden van een e-mail met het verzoek om een aanvraag voor iets te bevestigen heet een double opt-in. Dit is een wettelijke verplichting om zeker te weten dat de aanvrager je presentje heeft aangevraagd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten