zaterdag 28 februari 2015

Online klantenservice

Online klantenservice
Online klantenservice
Klantenservice is een zeer ruim begrip. Het houd in dat je weet wie je klanten zijn. Waar ze naar op zoek zijn en hoe je ze kan helpen.

Online klantenservice


Online klantenservice houd in dat je online diensten verleend die het leven van jouw klanten verbeterd. Dit is enkel mogelijk als je weet wie je klanten zijn en hoe jij ze kan helpen.

Wie zijn mijn klanten?

Om te kunnen bepalen wie jouw klanten zijn is het van belang dat je weet welke producten en diensten je wil gaan aanbieden m.a.w. waarmee je anderen van dienst wil zijn. Wat is jouw passie? Wat doe je graag?

Ga je eigen producten verkopen? Ga je enkel diensten verlenen? Ga je andermans producten verkopen? Wat voor producten/diensten wil je gaan aanbieden? Welke verantwoordelijkheden wil je dragen? Wat zijn jouw taken? Welke taken besteed je liever uit?

Door het beantwoorden van al deze vragen krijg je een duidelijker beeld over de producten/diensten die je online kan gaan aanbieden.

Nadat je hebt bepaald welke producten/diensten dat je wil gaan aanbieden kan je van start gaan met het uitbouwen van jouw onderneming.

Als voorbeeld nemen we Online Bijverdienste. Het doel van deze site is het verstrekken van informatie voor mensen die voltijds of naast hun baan/werk willen leren hoe zij via het internet hun eigen producten of die van anderen kunnen verkopen en hiermee een inkomen opbouwen.

Onze klantenservice bestaat dus hoofdzakelijk uit technische ondersteuning, coaching, informeren en doorverwijzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten