dinsdag 10 februari 2015

Email marketing tips

Email marketing tips
Email marketing tips
Email marketing is de beste manier om je prospects/klanten te voorzien van de informatie die zij nodig hebben om optimaal te kunnen gebruik maken van de producten/diensten die jij aanbied.

Met behulp van email marketing kan je vraag en aanbod perfect op elkaar afstemmen.

Als je van start wil gaan met het inzetten van email marketing om je producten/diensten aan te bieden is het van groot belang goed op de hoogte te zijn van de waarde die je aanbied met de door jouw geleverde producten/diensten. Een goede productkennis/dienstverlening is dus essentieel alvorens van start te gaan met het uitsturen van informatie/berichten hierover. Zeker als je van start gaat met een geautomatiseerd systeem. De bedoeling is immers informatie te sturen welke antwoord geeft op de vragen of behoeften van jouw prospects/klanten. Daarom is het van groot belang een duidelijk beeld te hebben van jouw doelpubliek en de waarde die je hen kan aanbieden in de vorm van producten/diensten.

Het grote voordeel aan het sturen van geautomatiseerde e-mail berichten is dat je veel tijd uitspaart en je informatie zo kwalitatief mogelijk kunt aanbieden aan zoveel mogelijk prospects/klanten.

Voor elk product/dienst kan je een optin formulier maken met een korte omschrijving van het product/dienst dat je aanbied. Elke persoon die zich aanmeld ontvangt dan automatisch een reeks van berichten met informatie/berichten over de producten/diensten die jij aanbied/promoot.

Naast deze geautomatiseerde e-mails is het van belang dat je alle vragen/feedback van prospects/klanten zo snel mogelijk beantwoord en waar nodig ondersteuning geeft om de relatie en dienstverlening kwalitatief te houden.

Het grote voordeel van email marketing is dat er 24/24 informatie kan worden uitgewisseld zonder dat je zelf fysiek aanwezig hoeft te zijn, tenzij voor het sturen of beantwoorden van persoonlijke berichten.

Met de technologie van vandaag kunnen e-mails vanop elke locatie worden bekeken wat een grote vrijheid met zich meebrengt.

Er zijn tegenwoordig veel programma's perfect uitgerust om e-mail communicatie zo goed mogelijk te optimaliseren.

Als basis voor het versturen van e-mails gebruik ik Gmail en Outlook. Gmail vind ik geschikter voor marketing doeleinden en outlook voor privé doeleinden. Beide programma's hebben dezelfde mogelijkheden maar zijn anders geconfigureerd.

Persoonlijk vind ik Gmail van Google gebruiksvriendelijker dan Outlook van microsoft maar elk programma's heeft zijn voor en nadelen. Niets is perfect ook niet in de technologie wereld. Afhankelijk van de inhoud van jouw activiteiten zal je dus op zoek moeten gaan naar de meest geschikte programma's hiervoor.

Voor het versturen van meerdere berichten op bepaalde van tevoren vastgestelde tijdstippen achter elkaar heb je andere programma's nodig. Onderstaande 4 bedrijven zijn hiervoor zeer geschikte partners.
Als je van start wil gaan met email marketing schrijf je dan in voor onze gratis stap voor stap e-mailcursus: Email marketing voor online ondernemers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten